Glemt kodeord
Husk Opret profil

ESWC skærer drastigt ned

Skribent: Admin kontoen.
Tidspunkt: 2011-08-25 20:23
Event: ESWC 2011
Spil: Counter-Strike 1.6

 

 

 

Når Electronic Sports World Cup lukker dørene op for deres 2011-event, er det kun med halvt så mange præmiepenge i puljen som i 2010 til Counter-Strike 1.6.

 

Om det er finanskrisen skyld tør vi ikke udtale os om, men det kunne også have noget at gøre med at ESWC i år satser på Counter-Strike: Source, der ligeledes napper en del af puljen.

 

Topscorer præmiemæssigt ved eventen bliver ikke overraskende StarCraft 2.

 

Præmiefordelingen til Counter-Strike 1.6 er:

1. $12,000

2. $6,000

3. $4,000

4. $3,000

5. $2,000

6. $2,000

7. $2,000

8. $2,000

I øvrigt kan det nævnes at vinderne af kvindeturneringen går hjem med ligeså mange præmiepenge, som mændene. Ligestillingen har nået ESWC.

 

De lande der ikke har deres egen kvalifikation til ESWC, hvilket blandt andet inkluderer Danmark, har holdene mulighed for at sende en ansøgning om at komme i betragtning. Det håber vi naturligvis at både mTw og TCM-Gaming gør.

 

 

Links:

HLTV

ESWC

 




Kommentarer i alt: 28   -  

#2 25.08.2011 20:27
tror der er mange hold der ikke kommer nu.
Jeg er en 100% seriøs debatør!
#3 25.08.2011 20:27
Vil det så være sådan fremover os, eller er det kun for at få de nye spil frem? Ellers kan man jo sige det går den forkerte vej for cs.
 
#4 25.08.2011 20:36
Jeg antager umiddelbart at det ikke har noget med nye spil at gøre, men blot med SC2 store popularitet.
I pwn n00bz
#5 25.08.2011 20:41
Men i ddet mindste ER der ESWC :)
MULTIPLY4LIFE !
#6 25.08.2011 20:47
Deres krav for at afholde kvalifikationer er også vanvittige. Jeg forstår godt hvis opbakningen ikke er stor.

Dog er det, som xone siger, fedt, at der er i det mindste er ESWC. Nu venter jeg så bare spændt på at se hvilke lande, der har købt sig med.
NOBODY expects The Spanish Inqui
#7 25.08.2011 20:53
"I øvrigt kan det nævnes at vinderne af kvindeturneringen går hjem med ligeså mange præmiepenge, som mændene. Ligestillingen har nået ESWC."

Det var dog idiotisk.
Keine Experimente!
 
#9 25.08.2011 21:33
Jeg synes også det er direkte latterligt. De har jo ingen seere. Og så burde kvinder og mænd ikke blive delt op i computer spil, når begge køn har absolut samme kvalifikationer og muligheder for at blive lige gode. Jeg synes det er at pisse op og ned af ryggen på alle de mænd som har nået meget længere med deres CS karriere end nogen kvinde nogensinde har gjort.
 
#11 25.08.2011 21:49
synes dog jeg ser tøserne med lavere reaktionsevne og præsition
Jeg er en 100% seriøs debatør!
 
#13 25.08.2011 22:41
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med din kommentar og hvor du vil hen? :P
 
#15 25.08.2011 23:07
at kvinder er dårligere.
Jeg er en 100% seriøs debatør!
 
#16 25.08.2011 23:18
Okay, men du kan jo ikke skrive "lavere reaktionsevne". Så jeg kunne ikke forstå om du mente lavere reaktionstid eller dårligere reaktionsevne, hvilket er modsætninger.
Men altså jeg håber ikke du tror at grunden til at kvinder er dårligere til CS skyldes genetiske faktorer.
 
#18 25.08.2011 23:31
den er svær alligevel. men se de bedste af de bedste pigehold som praccrer ultimativt kan ikke hamle op med de gode/bedste herre hold
Jeg er en 100% seriøs debatør!
 
#22 25.08.2011 23:51
Hehe, så udfra din logik, så har danskere også dårligere genetisk betingelser end spaniere til at blive gode fodboldspillere, da der er mange flere spanske stjerner end der er danske? :D

Det er jo bare fordi der er ca. 100 mandelige CS spillere for hver kvinde der spiller CS. Så der er langt større chance for at det er mænd der dominerer toppen af scenen. Det er selvfølgelig også visse andre faktorer der spiller ind. Men dette må være klart den største grund til det.
 
#12 25.08.2011 21:52
Helt enig. Men feministerne har enorm meget medvind i disse år.
Keine Experimente!
 
#14 25.08.2011 22:59
Ja det har du fuldstændig ret i. Det har heller ikke været direkte dårligt at der har være fokus på ligestilling hvor der har være unfair privilegier til den ene eller anden part. Men det her har jo intet med ligestilling at gøre, eftersom mændene har gjort sig fortjent til at få de bedste præmier. Så det er faktisk kvinderne her der får flere privilegier end mændene, hvilket får mig til at ørle når jeg ser sådan noget ske.

Edited: 26.08.2011 00:15
 
#19 25.08.2011 23:46
Det vil faktisk være interessant at finde ud af hvad loven siger i Frankring omkring kønsdiskrimination mht. konkurrencer i den her forbindelse. Jeg mindes at læse en del nyheder i pokerregi, hvor en spiller bevidst stillede op i World Series of Pokers kvinde turneringen, fordi det efter amerikansk lov er ulovligt at udelukke en spiller pga. køn - ligesom kvinder heller ikke er udelukket fra Main Event. Ville fryde mig inderligt hvis mtw ødelagde den CS1.6 kvinde turnering..
Alle mine demoer er fragmovies.
 
#24 25.08.2011 23:56
Det er en stor feministisk opblomstring i Frankrig pga. Dominique Strauss-Kahn. For mænd i de rigtige positioner i Frankrig har det i mange århundreder været kutyme, at de kvindelige medarbejdere også var til af en anden grund. Det samme gælder forresten i Italien. Dog er deres erotiske opfattelse også en helt anden end den vi har i Danmark.

Og det generelle billede af kvinden er lidt mere gammeldags end det vi ser i resten af den vestlige verden. Så loven er nok også derefter.

gogogo
#8 25.08.2011 20:57
Det er generelt meningsløst, at et land med 5 mio indbyggere skal betale samme pris som et land med 80 mio. Tvivler på modellen nogensinde får økonomisk succes.
Du må godt være med.
 
#20 25.08.2011 23:47
Selvom det lyder meget solidarisk så det vel ikke fair, at de store lande skal betale for at de små lande også kan være med. Med sådan en model vil man miste flere af de store lande og så er chancen for økonomisk succes endnu mindre, da store markeder for reklame og promovering forsvinder.

Hvor vil du ellers have at pengene til ESWC skal komme fra, hvis ikke alle betaler det samme? Tror næppe at de stores landes hold er villige til at betale mere, især ikke når de stærkeste hold kommer fra en del af verdenen (her tænker jeg kun på CS), hvor der ikke bor mange mennesker.

Men nu det heller ikke mig der har siddet og knoklet med det her i mange år efterhånden.

Edited: 25.08.2011 23:58
gogogo
 
#25 26.08.2011 00:25
Der er slet ikke markedsværdi nok i esport til at hente en regning på 50k for en licens ind på en kval til escw i Danmark, i Tyskland er det til gengæld let for et firma at tjene penge på det. De sponsorvirksomheder, der har midler til at financiere skidtet vælger naturligvis de store landes kvalifikationer. Jeg er ligeglad med, om de tyske organisationer bliver sure over at skulle betale en større del af kagen, da de rent faktisk kan skabe forretning på det, mens man skal være blåøjet filantrop for at kaste sig ud i det i Danmark. Modellen holder ikke, det ses jo også tydeligt på deltagelsen - jeg er sådan set ligeglad med hvordan, de franske tumper løser det, jeg siger bare at de er stupide hvis de tror, de bare skal holde fast i denne model.
Du må godt være med.
 
#26 26.08.2011 00:32
Jeg er helt enig i at det er en overdrevet pris. Og jeg tror også på at deltagelsen fra hold som kommer uden fra Europa bliver meget lille.
gogogo
#10 25.08.2011 21:41
$66k til SC2, hell yea! 1.6 er også stadig det næststørste spil, så jeg er alt i alt godt tilfreds :P.
Ka du så forstå det marianna!
#17 25.08.2011 23:30
For at snuppe en comment fra h0lm @ Cadred:

http://i.imgur.com/cQBSe.jpg

Snork.
#21 25.08.2011 23:48
Selv female CS 1.6 slår source, kan godt forstå de er lidt sure.
gogogo
 
#28 29.08.2011 21:40
CSS skal da bare være glade for at få en turnering. Der er ingen tradition for CSS til nogle større events i Europa og så får de sådan en event foræret for 8 hold....
#23 25.08.2011 23:54
skær nu tøse præmierne 50% ned, mindst.
unbindet y in-game
 
#27 26.08.2011 00:35
Det mest retfærdige vil være at lade kvinderne spille mod herrerne hvis de skal have lov til at vinde præmier. Dog kun for de kvindelige hold der er bedre end de dårligste mandelige hold til tuneringen. Hvilket ingen kvindelig hold er(Det regner jeg ihvertfald ikke med). Så derfor burde ingen kvindelig hold blive inviteret lige foreløbigt.

Kommentarer i alt: 28   -